Saturday 4 May 2013

i have a disease called AWESOME

alexandria cuti lagi.aku duduk rumah berseorangan..x ikot mak cik-mak cik sekalian berzumba di padang pasiaq..kata hatiku,malas~
hari ini hari kedua aku berzumba di rumah.tiada aktiviti outdoor kecuali gi cari buah honeydew dan bekalan bawang sekilo.namun duduk rumah bukanlah bosan seperti yang disangkakan..memandang dinding dan tingkap cukup memberi aku ilham.tiba tiba terkenang masa lampau..ouch,bodohnya aku..malu pulak dengan diri sendiri..tapi tapi..tapi..manusia fitrahnya begitu..kalau tak buat salah,kita tak kan membesar.so x pe la kan..x de apa yang perlu disesalkan..tsk tsk..
harini aku makan makan dan makan..ya tuhan..alhamdulillah atas rezeki yang kau kurniakan..namun aku perlu juga seseorang menghentikan tangan aku dari terus menyuapkan makanan kedalam GIT aku ni..rasa dah nak meletup kekenyangan..mentang2 cuti ni,satiety centre pun cuti sekalilah..ini kalilah :P
pagi2 bangun cari jam..dan tak lupa tengok tarikh,takut2 terlajak tido sampai ke hari esoknya..
tengok buku buku yang tersusun tak berapa nak indah ni,terasa nak katam sume during holiday ni.banyak sangat kosong dalam otak aku ni..perlukan isi..tiba2 rasa nak fikir tentang masa depan..erm,nak tahu apa aku fikir?haha..NOTHING..sebab aku rasa mase depan aku ni clueless..before grad jadi apa,after grad jadi apa..tak de pembayang..aku ni kadang2 serius,kadang2 main2..sekejap batu,sekejap lalang..sebab itu masa depan pun takut2 dengan aku..impian aku berjuta..
aku rase kadang2 hidup aku ni x bermotif sangat..melalang je keje..tapi aku boleh rase la aku happier than before..sebab this time aku letak firewall sikit..yaaa...para para judgementalis boleh la nak anggap aku apa2 pun..cuma kalini aku buat sikit kelainan..mulut kasi tutup,and aku rasa lebih gembira begitu..sebab semua yang aku fikir,semua yang aku plan,jadi kepunyaan otak aku.duluuu...aku ingat berkongsi cerita dan masalah boleh mendamaikan bumi dan langit..aku ingat semua orang baik baik..tak gigit orang..ang ang ang..
tapi hidup mengajar aku berjaga jaga...kalau orang tu baik mana pun,letak sedikit curiga pun tak salah rasenyer.salah aku gak..semua benda aku express kat orang..tak sangka ada yang menggunakan kelemahan aku sebagai senjata nak bunuh aku balik..kuang kuang kuang.realiti~
hati,satu organ yang merah kehitaman,ia konkrit dan juga abstrak.tak siapa boleh merasa walau boleh melihat..hati juga banyak lapisan..macam bawang..aku mampu merasa pelbagai perkara sedih dan gembira..namun setakat level kulit hati je lah..aku rasa kebas..makin lama makin kebas..satu persatu tali rantaian terlerai.aku sudah tidak terikat.bukan aku dustakan sesuatu perkara,aku boleh rasa,tapi bukan sampai ke dasar hati.jatuh aku,lutut tak kan menyembam bumi.namun istilahnya masih jatuh,tapi tidaklah hingga rebah.macam tu lah aku rasa untuk setiap perkara yang aku lakukan..aku sedih tapi tidak lah terlalu sedih.begitu juga gembira,tidaklah terlalu gembira.cukup2 je nak tutup pintu pagar lubang2 kecil di pintu hati..tapi apa yang berada betul2 dalam isi hati aku ni..ada satu nama yang aku panggil2 dari dulu lagi..suara tu makin hari makin kuat...belum cukup sempurna jeritan itu,namun aku yakin jeritan dari lapisan paling dalam hati aku ni makin hari makin jelas..sehingga boleh dengar pancaindera aku ni..Dia nama pemilik yang sebenar..belum cukup sempurna hati aku memanggil2..tapi aku tahu ia makin jelas kedengaran...ya,itu lah satu satunya sebab kenapa aku rasa kekebasan seluruh jiwa dan raga aku..aku makin lumpuh untuk memamah isi dunia..tapi aku akui,aku suka dunia..tipu dayanya berjaya je menjerat aku.tapi macam yinyang lah..yang hitam berlawan dengan putih,dalam bahasa islamiknya,mujahadah~
kebas2 yang sedap..haha..bila rasa macam tu,x perlu takut apa2 pun..masa silam?masa depan?masa kini?semua rasa kebas2(bahasa lainnya aku dah x nak ada apa2 attachment la..adoi..)..sebab aku tahu..ada sudah segalanya di Luh Mahfuz..*wink*
aku nampak sekeliling kosong,tapi aku tak rasa kosong pun ;)

ini post separa emo,haha..

ini muka aku tengah berfikir,bukan bosan ok!
bye~~

owh ye,lupa nak cakap..aku rasa aku awesome in my own way..yay..perasan tak..lantak lah..siapa lagi nak rasa aku awesome selain diri aku sendirikan..haha..(nak sedapkan hati)..ala..kau pun awesome gak..tapi aku peduli apa *peace*


No comments:

Post a Comment