Friday, 28 December 2012

my simplest form of heaven


parents
are my simplest form of heaven..
always..
.......................

alhamdulillah sebab Allah masih beri peluang untuk aku rasa kasih ibu dan ayah sehingga hari ini..
semenjak aku lahir sehingga ke hari ini...aku selalu keluarkan tanda tanya..
kenapa mereka buat begini..kenapa buat begitu..
semuanya kerana sayang...ya..kerana sayang..
kita sebagai anak..kadang kala ada satu perasaan yang ibu bapa kita ni tak amek peduli kita..selalu sakitkan hati kita..selalu pentingkan diri sendiri dalam membuat keputusan..
fitrah seorang anak..normal untuk kadang kala rasa sedemikian..
tapi kita tak tahu..mereka sebenarnya terlalu sangat kasih akan kita dan tahu apa yang terbaik untuk kita..cuma kita tak nampak...sebab kita ...ialah anak..
ibu ayah..satu bentuk syurga pada diriku..
kerana apa...kerana redha mereka redha Allah..
mampukah aku cium bau syurga tanpa redha dari mereka..
Allah ada sebab kenapa martabat ibu bapa ini diangkat begitu tinggi...
sebagai anak...carilah redha mereka dalam setiap perkara pun..
walaupun kita akan seringkali terluka..seringkali akan rasa ingin membangkang segala perkara..
tak mengapa...mereka itu syurga kita..

kawan aku pernah pesan pada aku..
walau susah nak patuh kehendak mereka...sebab kita ada keinginan kita sendiri..
tapi patuhilah kerana Allah..
sebab dari situ lahir seribu berkat...dan dari berkat itu..kita akan bahagia dunia akhirat..
memang payah...lagi2 untuk remaja yang meningkat dewasa..seperti aku sendiri..tak lari dengan keinginan aku yang meluap2..aku ingin itu..aku ingin ini...mencorak hidup aku sendiri..
tetapi ibu bapa...Allah sebut tentang mereka...dalam al Quran..
apa lagi yang kita hendak dustakan..

semuanya kalau kita buat kerana Allah...segalanya akan dipermudahkan..

redha ibu bapa...redha Allah

apa lagi yang kita nak kejar di dunia ni...selain redha dari kedua2nya...
apa lagi yang aku mahukan...

Allah..
ampunkan dosa2ku terhadap mereka..dosa2ku semasa aku kasari mereka dengan sedarku mahupun tanpa aku sedari...kasihi mereka sebagaimana mereka kasihi aku...mereka ibu ayahku dunia akhirat..

amin

Allah..

 


Saturday, 22 December 2012


this is my heart
i opened it myself
look careful what's inside..
what do you see


look carefully..
there's an answer for a question..
answer for today and rest of my life 



Thursday, 20 December 2012

Friday, 14 December 2012


duhai Pemilik segala hati
Kau lakarkanlah peta yang termampu untuk kakiku berjalan
Kau peganglah hati ini seerat kasihMu..
dan bila tiba masanya nanti..Kau pinjamkannya pada tangan yang akan menjaganya kerana cinta kepadaMu..

amin 


Sunday, 2 December 2012

kau dan aku...kita berbeza..


haha..ops sorry ter euphoric lak tbe2..standard la lately ni...hati bahagia semacam...perasaan yang hebat..aman damai jiwa sentosa..ceh..macam quote kat poster cintai sungai kita pulak..ppfft

hhhmmm..td iklan je...XD

tahukah anda...otak boleh fikir and laksanakan 7 perkara dalam satu masa yang sama...huahuahua..selalunya aku fikir 8 perkara sekali...extra satu tu aku fikir jap lagi nak makan apa..7 lagi tu...huh..ade laa..hehe
sebab itu..nombor telefon ada 7 angka prima...cewah..prima :p
haaa...bukan nak sexist atau racist..tapi satu lagi fakta yang aku rasa jelas dengan biji mata aku yang makin malap ditelan usia ni..it's scientific proven k...yakni..perempuan banyak buat kerja harian menggunakan tenaga dari lemak...manakala lelaki derive tenaga dari sel otot...ceh...dengar cam superb je...bagus la kalau lelaki2 di luar sana rase macam superb guna tenaga dari muscle...wekkkk..
walhal...pabila asid amino habis diguna pakai dari otot untuk kegunaan tenaga bagi kaum lelaki...kamu orang curi pula asid amino dari otak kalian..lepas tu otak nak guna apa...isyh3..kesian otak tu..ketandusan..kekeringan...kosong...ppffttt..
huh...manakala kaum sepertiku...sentiasa dan kerap kali guna lemak sebagai sumber tenaga...tak main lah nak guna asid amino ni..yela..mungkin kami tak larat angkat tong drum seperti kaum lelaki...tapi...
kalau dibandingkan...perempuan lepas buat kerja melampau banyak mana pun...kami masih aktif berfikir dan bercakap tanpa henti
we are unstoppable...lol
patutla...dalam drama2 melayu ke..english ke..si suami balik dari kerja..terus melepet atas sofa hadap tv...isteri tanya pendapat.."darl..u think i should beli peti sejuk baru x..."
suami diam je macam kena petit mal...
pastu masuk tidur...kkrroohh..kkrroooh...kroohhhhh

ajaibnyer ciptaan tuhan ni...dan setiap kejadian tu ada significant nyer..:)

ok dah ngantuk...malas nak baca buku dah...
kkrrooohhh...zzzz..kkrroooohhhhh
..........
sat...nak sambung sikit..hik3
si isteri tak tidoq..eyh sal tbe2 kuaq loghat utagha lak ni..ppfftt..si isteri meneruskan kerja2 harian seperti sedia maklum...ajar anak2 maths..gosok baju...waaa..non stop...and steady..

but i think it's fair enough..

ada sebab begitu...ada sebab begini..

Saturday, 1 December 2012

siang tapi malam


ya Allah..
apakah yang sedang kurasakan ini..
berlari jauh dari mimpi
atau berlari dari realiti..

wajah langsung tak menterjemah rahsia hati
sedangkan diri sendiri masih boleh tertipu
tertipu dengan diri sendiri

tak mungkin...tapi mungkin juga..
siapa yang benar siapa yang khilaf
jantung atau akal

dalam realiti aku bermimpi
dalam mimpi aku mengejar realiti
aku di mana..

ya Allah..
apakah yang sedang kurasakan ini.....
bilakah waktu darahku akan mengalir tenang
bilakah nadiku akan berirama merdu
bilakah nafas tidak lagi terhenti tatkala malam

apakah yang sedang kurasakan ini..
..............