Tuesday 29 November 2011

zam zam...alakazam..


"eyh aladdin...ko buat apa dengan penyapu tu?"

"erm...aku nak pukoi karpet aku nih...berhabuk...kotoq sikit...semalam aku pi jalan2 satu dunia...naik karpet terbang aku ni..."

"eyh...kuat nya pukoi...lunyai abeh karpet hang nanti..."

"hai...takpa jah...kena lah pukoi kuat sikit...kotoq sangat nih...bagi tercabut suma bacteria...virus...habuk2 padang pasiaq suma..."

...........................................................

sekitar kawasan istanbul @ sungai petani...jerebu...
akibat debu2 yang bertebaran dek pukulan aladdin terhadap karpet terbangnya...
...........................................................................

"amboi....karpet baru ke din...(aladdin)...?"

"eeyhh..awat lak hang habaq camtu...ni karpet lama la..."

"amboi...awat nampak baru jah..."

=)
............................
kita manusia biasa.....kalau diuji....mestilah sakit....
macam kena hentam ngan penyapu...malah lagi teruk dari tu...
tapi...
kalau kita fikir balik hikmah sebalik apa yang dah jadi....
ya Allah.....manisnya....(bukan nak poyo..tp betol kot)
macam kita pukul karpet kuat2....bukan sebab kita x sayang karpet tu...
cuma nak bagi dia bersih...x berdebu lagi...
lagi kuat kita pukul...lagi banyak debu jatuh...

same goes to Allah...
sebab sayang Dia kat kita sayang yang sangat2...
lagi intense dugaan tu....lagi manis hikmah dia...
Dia bukan saja2....Dia nak kita bersih...one way getting closer to Him...

yaaaa..everything is just so easy to say...
but well...nama pun manusia...
tadi aku baru je blow2 sana sini x de sebab...
tapi...

aku lupa....

kenapa nak marah....sayang Allah kat kita sesaat pun x pernah pudar...

:)


credit to my beloved housemee



..............




No comments:

Post a Comment