Thursday 17 November 2011

mana dia pergi....


bila angin menyentuh muka....kemudian sampai mata aku tertutup dengan sendiri...
leka seketika melayan perasaan waktu angin makin menderu...
dalam tram...atau sewaktu berjalan kaki...mahupun ketika aku terkena tempias lumpur hujan pagi tadi...
dulu....
waktu jalan-jalan dekat tepian....rasa macam semua angin yang bertiup tu...sama je...
semua angin sejuk...
semua angin best...
hari-hari pun sama....bila angin bertiup...terasa dunia ini statik seketika
tapi sekarang lain...
suatu hari...aku jalan-jalan....keluar nak menikmati angin yang seringkali jadi kegemaran aku
entah kenapa....harini aku rasa kelainan yang amat....
angin yang bertiup harini tak sama dengan yang semalam...
ada satu perasaan yang lain....tak sesejuk dan sedingin semalam...
rindu perasaan semalam....rindu yang sangat....

..........................

baru harini aku belajar 
hidup ibarat angin 
ia datang dan pergi kemana pun ia mahu...
tak kira sejauh mana aku berjalan untuk cari kembali perasaan yang aku rasa semalam...
angin yang bila bertiup...menyapa bahu......sehingga mataku terpejam....dah tiada...
dan harini aku mencari lagi.....
angin yang sejuk dan menenangkan tu.....dah jauh....tinggalkan aku

baru harini aku belajar
belajar menerima kenyataan....belajar untuk kuat....belajar untuk tidak mengharap...
sebab angin yang aku rindu....tak kan datang balik menyapa...
belajar untuk tenang.....belajar untuk hidup
belajar untuk yakin.....

dan aku tunggu saat seperti dulu....waktu angin datang menyapa...mataku terpejam dan aku tersenyum...
..........

dan setiap hari adalah peluang yang aku tak kan lepaskan....
menunggu angin yang cukup kuat untuk bawa aku terbang
=)

.............................................

dan setiap hari aku berharap.....lilin yang sudah sekian lama aku nyalakan ni....bertahan...biarlah hanya untuk sesaat lagi....sebelum ia terpadam dengan sendirinya...





No comments:

Post a Comment