Sunday 16 June 2013

obsesi sebuah naluri


sesungguhnya...
kepada insan yang pernah atau banyak atau selalu membantu aku atau menghulurkan pertolongan kepadaku ketika aku susah dan senang..apa yang aku boleh balas,adalah mendoakan kebaikan kamu..
mungkin aku tidak mampu balas pertolongan yang sama..janganlah sangka aku tidak mengenang budi..aku harap kamu tolong aku dahulu dengan seikhlas hati..dan tidak meminta apa balasan dari aku..
janganlah ada yang berkata.."dulu aku tolong dia..skang aku susah dia tak tolong pun"..
aku bukan tuhan..aku ada batas..aku akan pergi setakat mana yang aku mampu..aku hanya mampu mendoakan kamu berada di barisan hadapan ketika dihisab amalan kamu nanti..terima kasih kerana pernah menolong aku..
owh ye,dan satu lagi..disebabkan kamu pernah menolong aku ketika dahulu,jangan pula lakukan aku seperti anjing..seperti.."dulu aku penah tolong dia..so skang mesti die mesti ikot apa aku nak"
maaf,aku manusia..ada hati dan perasaan..kamu tidak ada?
aku tidak mahu sombong atas muka bumi ini,sebab aku akan tetap perlukan pertolongan seseorang suatu hari nanti..fitrah hidup saling memerlukan..tapi bukan diperlakukan :)
 sekian..

hati mati tawar tenggelam jauh ke dasar lautan


No comments:

Post a Comment